line

ZSU

karmy

 

USPP

Ukrainian English French German Italian Russian

Статті

З 1 травня 2016 року набуде чинності Закон України «Про державну службу»

 Президент України Петро Порошенко 31 грудня підписав Закон «Про державну службу», який набуде чинності 1 травня 2016 року.

 

 

 

 

Його положеннями, зокрема, передбачено:

  — виведення за межі держслужби політичних посад та посад патронатної служби, а також посад працівників, які виконують функції з обслуговування та допоміжні функції;

  — системну класифікацію посад державної служби в залежності від характеру та обсягу повноважень державних службовців, їх кваліфікації та професійної компетентності;

  — єдині умови вступу на державну службу шляхом проведення відкритого конкурсу;

  — запровадження щорічного оцінювання результатів діяльності держслужбовця (замість нині існуючої атестації та щорічної оцінки), результати якого впливатимуть на розмір призначеної держслужбовцю премії та виявлення рівня його професійної компетентності;

  — нові підходи до оплати праці держслужбовців шляхом збільшення посадового окладу в структурі зарплати;

  — систему дисциплінарної відповідальності держслужбовців з вичерпним переліком підстав для накладення стягнень;

  — встановлення вичерпного переліку підстав для припинення державної служби тощо.

 

Головною метою нового Закону є прагнення розмежувати політику та державну службу, політичну доці-льність і суспільний інтерес. Редакція цього закону проводить і фіксує чітку межу між політичною діяльністю та професійною державною службою, між політиком, який часто живе, як кажуть, від виборів до виборів, і державним службовцем, покликаним забезпечувати стабільність і ефективність роботи державної машини. Цей Закон пропонує окреслити рамки інституту державної служби. За даним Законом, до політичних належать посади: Президента України, народних депутатів України, Прем’єр-міністра і віце-прем’єр-міністрів України, міністрів і заступників міністрів. Оскільки роль і функції людей, які займають політичні посади, принципово відрізняються від ролі державних службовців, закон пропонує регулювати їхній статус окремими законодавчими актами і не поширює свою дію на політичну сферу. І це повністю відповідає європейській практиці.

 

Новий Закон – це політична нейтральність, професійність та стабільність. За законом, звільняти держслужбовця можна буде лише за некомпетентність або якісь правопорушення, а не на суб’єктивний розсуд керівника.

 

Однією з головних новацій Закону є впровадження посади державного секретаря міністерства – найвищої посади в державній службі, – який має стати посередником між політично призначеним міністром і державними службовцями-професіоналами, відповідатиме за належну роботу держслужбовців. Разом з тим, за Законом, втратять статус представників державної служби працівники допоміжної ланки, ті службовці, в яких відсутні особливі публічні (владні) повноваження та чия робота полягає в обслуговуванні поточної діяльності органів державної влади як організацій. Втратять статус державного службовця секретарі, бухгалтери, системні адміністратори, аудитори, охоронці та інші особи, які виконують у державних органах низькокваліфіковані роботи та інші технічні функції. Закон пропонує вивести їх за межі держслужби, що в принципі можна вважати логічним. Правовий статус цих працівників повинен регулюватися трудовим законодавством, а не Законом «Про державну службу».

 

Новий Закон України «Про державну службу» приділяє велику увагу конкурсній процедурі призначення на посади в органах виконавчої влади, підвищенню професійного рівня чиновників, яких поділятимуть на три категорії. Службовець низької категорії може не мати університетського диплома, а вищий службовець мусить не тільки бути дипломованим, а ще й знати іноземну мову.

 

Дефіцит компетентності та професіоналізму – одна з ключових проблем державної служби в Україні. Система оцінювання діяльності державних службовців та їх регулярна атестація, а також наявні дисциплінарні санкції давно знецінилися й фактично імітують оцінювання. У зв’язку з цим Закон наголошує на необхідності ретельного відрегулювання системи конкурсного відбору на державну службу. Забезпечення належного рівня професійності – компетентного, об’єктивного й неупередженого виконання службовцями своєї роботи – передбачає відмову від практики набору та звільнення з посад за ознакою політичної належності. Однак ще важливішим є відбір на державну службу осіб з необхідним рівнем освіти, навичок і досвіду. Саме цьому повинен служити вдосконалений інститут конкурсного відбору кандидатів на посади в органах виконавчої влади.

 

Закон України «Про державну службу» є ключовим для створення сприятливого середовища для реформ у системі державного управління. Принципи, закладені в основу цього Закону, – деполітизація державної служби, її чітка керованість, справедлива система оцінювання праці чиновника і запобігання конфлікту інтересів – дають підстави говорити про перший крок Української держави до суттєвого поліпшення власної ефективності управління. З ухваленням цього Закону в України з’являться цілком конкретні шанси створити по-справжньому професійний, політично нейтральний і стабільний державний апарат. Стане можливим знов зробити професію державного службовця престижною, вивести на новий рівень якість послуг, що надаються державою громадянам, бізнесу і самим політикам, а також повернути довіру громадян до своєї держави. Адже саме від розуміння та компетенції державного службовця і залежить великою мірою, наскільки швидко буде реалізовано наші шанси на нове, європейське, майбутнє.

 

Наразі триває процес приведення у відповідність з новим Законом «Про державну службу» інших нормативно-правових актів.

  Н. Чернолясова, керівник апарату РДА


 

 

__________________

Сьогодні в Україні

Радіо Балаклії

Календар новин

<< < березня 2017 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
28 29 30 31    

gds inform

DPI inform

public inf

nadu
 

drv

minreg

agroHODA

nalog

balrada

gorsovet

Vistibal